5 tipov ako nestratiť uchádzačov

Aneta KošíkováMarketingové tipy


Deviataci už svoje prihlášky podali, avšak do septembra uplynie ešte veľa času. Niektoré školy milo prekvapil počet záujemcov o štúdium, avšak ani v tejto chvíli nemajú vyhraté, sú totiž ešte len na začiatku cesty udržania uchádzača až do septembra. Iné školy naopak sklamal nízky počet prihlášok, a naviac o žiakov môžu stále ľahko prísť. K zasadnutiu žiakov do školských lavíc je potrebné ešte veľa práce. Nezabudnite, že deviataci si podávali dve prihlášky – presvedčíte ich, že majú dať prednosť Vašej škole? Než zazvoní prináša päť v praxi osvedčených tipov, ktoré Vám pomôžu v úsilí nestratiť ani jedného žiaka.

1. Poďakujte za prihlášku
Dajte uchádzačom najavo, že o nich stojíte. Všetkým prihláseným školy už teraz posielajú listy – buď o pripomenutí prijímacích skúšok alebo s informáciami o termíne ich konania. Priložte k oficialitám aj ľudské zdelenie o tom, že sú pre vás žiaci dôležití.

2. Upravte web, aby uchádzači čo najľahšie našli to, čo potrebujú
Školský web je váš hlavný predajný kanál a uchádzači sú vaši zákazníci. Uľahčite im ich cestu na vašu školu a upravte web tak, aby uchádzači našli čo najľahšie informácie o prijímacom konaní: dátum, čas, minútový rozpis, či testy z minula.

3. Urobte z prijímačiek čo najpríjemnejší zážitok
Že je to hlúposť? Ľudia sa nerozhodujú racionálne, ale na základe pocitov. Využite to. Poskytnite uchádzačom harmonogram prijímačiek, ceruzku s logom alebo vodu v PET fľaši. Usmievajte sa a označte cestu do triedy.

4. Využite oznámenie výsledkov
Tým, ktorí sa dostali, pošlite písomnú gratuláciu podpísanú riaditeľom. Tým menej úspešným priložte k oznámeniu leták s informáciami o tom, ako ďalej postupovať. Má zmysel sa odvolávať? Bude ďalšie kolo prijímačiek? Uistite sa, že všetci záujemcovia o štúdium majú správne informácie.

5. Zostaňte v kontakte. Nastálo
Od každého uchádzača alebo i návštevníka dní otvorených dverí sa snažte získať čo najviac kontaktov. Len pozor – emaily čítajú častejšie rodičia než deti. Upravte podľa toho svoju stratégiu: rodičom pošlite e-mail, deťom zase radšej SMS. Pripomeňte sa s termínom prijímacej skúšky, pošlite gratuláciu k prijatiu alebo zaujímavú novinku.

Podaním prihlášky, ba ani zápisného lístka boj o uchádzača nekončí. Konkurencia sa bude snažiť získať Vašich žiakov aj cez prázdniny. Vyhnúť sa situácii, kedy na začiatku roka učitelia prídu do poloprázdnych tried, sa dá jediným spôsobom – dôslednou prácou a úsilím o nestratenie kontaktu s uchádzačmi.