referencie
Ako v Kroměříži oslovili 40 000 ľudí na Facebooku cez prázdniny
Kým všetky školy riešia, že cez prázdniny nemajú obsah na sociálne siete, potravinárska škola z Kroměříža oslovila desiatky tisíc ľudí bez výrazných investícií. Ako to dokázali?
 

Facebook a Instagram sú nepostrádateľným nástrojom v modernej školskej náborovej kampani. Úspešné školy vedia, že je potrebné publikovať 3-5x za týždeň, inak hrozí prepadnutie neplateného dosahu celej stránky.

To ale silno koliduje s behom školského roka, pretože väčšina škôl cez prázdniny nijako nekomunikuje. Školy si tak nevedomky miesia na problém, ktorý sa prejaví hneď v septembri - kedy už začal nábor na ďalšie obdobie.

Školám, ktoré nechcú dopustiť prepad v dosahu tak nezostáva nič iné, než vymyslieť zmysluplný obsah aj na prázdniny. Pred touto výzvou stál náborový tím na konci školského roka aj vo Vyššej odbornej škole potravinárskej a Strednej priemyselnej škole mliekarenskej v Kroměříži.


Image
Image
Chcete silnejšiu komunitu? Nebojte sa ju zapojiť

Od začiatku bolo jasné, že škola vlastnými silami nie je schopná vytvoriť dostatok obsahu na približne 12 týždňov, kedy sa v škole nebude takmer nič diať. Využila teda populárne metódy tzv. Crowdsourcingu, pri ktorej požiadate vašu komunitu (žiakov, absolventov, učiteľov a ďalších) o spoluprácu na vytváranie obsahu. Nosnou témou letnej komunikácie sa príhodne stalo cestovanie, ktoré je s prázdninami neodmysliteľne spojené.

Kombináciou týchto nosných prvkov vznikla facebooková výzva, v ktorej škola poprosila svojich fanúšikov, aby jej počas prázdnin posielali fotky školských placiek na zaujímavých miestach, ktoré počas prázdnin študenti navštívia. Všetko sa dialo cez správy na Facebooku.

Hoci na začiatku panovala ľahká nervozita, či všetky fotky neprídu iba prvý týždeň v júli, nič také sa nestalo. Aktivita fanúšikov predčila všetky očakávania, v správach sa objavovali fotografie niekoľkokrát za týždeň.

Niekoľko najúspešnejších príspevkov zasiahlo vďaka stokorunovým investíciám do propagácie aj niekoľko tisíc ľudí. Akcia školy sa tak lavínovito šírila medzi priateľov študentov, ich rodičiov i ľudí z okolia.

Nakoniec škola dostala za celé obdobie hneď niekoľko desiatok krásnych fotiek z množstva atraktívnych lokalít - od Niagarských vodopádov, cez severné Nórsko po Turecko a Egypt.

Vďaka tomu mali správcovia zaisteného oveľa viac obsahu, než skutočne potrebovali, a celú akciu sa podarilo komunikačne vyťažiť až do polovice septembra. Pretože sú všetky príspevky označené špeciálnym hashtag #plackanacestach, dajú sa ľahko nájsť a zobraziť.


Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Obsah tvorený užívateľmi je silný nástroj

Stávka na zapojenie fanúšikov sa škole jednoznačne vyplatila. Okrem ohromného dosahu v čase letných prázdnin, kedy konkurencia väčšinou nekomunikuje nič, si škola overila, že jej fanúšikovia (študenti) majú ku školskému profilu skutočne blízko.

Tímu v Kroměříži tak odpadla starosť s oživovaním profilu po dlhej neaktivite, čím si musia ostatné školy každý rok prejsť znovu v septembri.

Že sa s komunitou dá úspešne pracovať, dokazujú tiež vo Šluknove. Tam už roky prevádzkujú podobnú aktivitu, pri ktorej sa žiaci aj učiteľa fotia v školských tričkách pri výletoch po celý rok. Fotky následne posielajú správcovi stránok.

Motív cestovania, ale nie je zďaleka jediný - je len na vás, aký sa vám podarí vymyslieť mechanizmus zapojenia vašich študentov - predstave sa medze nekladú.

A aký to prinieslo výsledok?
0
oslovených užívateľov
0
nových fanúšikov
Atraktívna výzva školy teda oslávila úspech. A čo cena? Spoločne s propagáciou kurzov pre dospelých, ktoré sa premietli do finálneho dosahu, a propagáciou vybraných príspevkov, škola utratila niečo málo cez 60 . Prinieslo jej to 27 124 oslovených ľudí zadarmo a 12 780 zaplatených uživateľov.
Absolútnu väčšinu dosahu tak škola získala organicky vďaka zaujímavému obsahu (zdarma). A čo vám teda investícia do Facebooku môže priniesť? Desiatky tisíc oslovených uživateľov, pár nových fanúšikov, ale predovšetkým nadšenú fanúšikovskú základňu.
Co řekli o spolupráci...

"Naše škola každým rokem řešila propagaci a nábor léta zaběhnutým způsobem. V daném stereotypu jsme se dostali do stavu zastaralé komunikace s veřejností, nemoderních webových stránek a celkové formy prezentace školy. Díky spolupráci s firmou Než zazvoní jsme vytvořili novou tvář školy, získali jsme nástroje pro zpětnou vazbu, díky kterým bylo možno optimalizovat komunikaci s veřejností, používat profesionální formy prezentace školy a vytvářet pozitivní brand. I přesto, že působení těchto nástrojů má dlouhodobější charakter 2 až 3 let, jsme již po necelém roce zaznamenali významný nárůst uchazečů u některých kriticky ohrožených oborů a získáváme ohlasy i z široké veřejnosti o kladném povědomí o škole."

Petr Sklenář, ředitel SŠZZ Olomouc

“Zemědělka v Olomouci se stala srdcovým projektem hned pro několik našich konzultantů - jejich Instagram si pravidelně přeposíláme uvnitř firmy. V komunikační strategii se podařilo skvěle nastavit značku, která souzní s žáky i učiteli - proto pro školu není problém dodržovat nastavený směr. Dnes je SŠZZ Olomouc skvělým příkladem pro všechny ostatní školy.”
Karel Komínek, konzultant Než zazvoní
Potrebuje vaša škola skrotiť sociálne siete?
 
[contact-form-7 id="4257" title="Služby - formulář Kroměříž case study"]
 

Rýchly kontakt


Image

Bc. Aneta Košíková

Organizátorka školení, analytička

 kosikova@nezzazvoni.cz
 +420 733 778 256