Školský Instagram: ako začať krok za krokom

Jakub RohMarketingové tipy

Instagram je s miliardou užívateľov druhou najväčšou sociálnou sieťou na svete. Zároveň ide o sieť, ktorú niektorí vaši žiaci i uchádzači využívajú viac než Facebook. A aj keď neponúka toľko možností ako Facebook, nemala by na neho žiadna moderná škola zabúdať. Množstvo vašich uchádzačov je tu každý deň a bola by škoda, ak by ste tu neboli tiež.

Zdroj: Prieskum Než zazvoní

Instagram má množstvo odlišností – je primárne obrázkovou sieťou, do príspevkov sa nedajú vkladať odkazy a používa pomerne vyspelú kategorizáciu pomocou umelej inteligencie a tzv. #hashtagov, čo sú kľúčové slová, ktoré pomáhajú kategorizovať obrázok. Pozor si musíte dať tiež na to, že v Instagrame nie sú užívateľské oprávnenia – zdieľať s kolegami musíte prihlasovacie meno a heslo a všetci tak majú správcovský prístup, s ktorým si s účtom školy môžu robiť čokoľvek.

Ďalším rozdielom je to, že Instagram je primárne mobilnou aplikáciou. Z počítača síce môžete prechádzať Instagram a vykonávať niektoré základné operácie (ako je napríklad pridávanie komentárov), príspevok ale nahráte iba z mobilného telefónu. Prvým krokom je teda stiahnutie aplikácie buď z Google Play či App Store. Dôležité je teda pri vytváraní účtu vytvoriť účet, ktorý nie je priamo prepojený s osobným Facebookom. Registráciu preto vykonajte pomocou e-mailu, ideálne pracovného. Ďalším krokom je vyplnenie mena a hesla. Meno vyplňte názvom školy vrátane medzier – nie je potreba písať celý názov (vrátane napríklad „príspevková organizácia“ či názvu ulice) . Heslo vytvorte silné, ale také, ktoré môžete zdieľať s kolegami.

Nezabudnite – prihlasovacie údaje sa zdieľajú medzi správcami. Užívateľské meno je to, pod ktorým vás na Instagrame všetci uvidia. Čím jednoduchšie bude, tým lepšie. Musí ale jednoznačne identifikovať vašu školu. Napríklad skolasluknov, zemedelkaolomouc, skolapolicka sú ľahko zapamätateľné názvy, ktoré sú funkčné a efektívne. Ďalej musíte nastaviť profil. Prvým krokom je prepnutie profilu na firemný – tým získate prístup k prepojeniu s Facebookom, analytike a možnosti používať platenú propagáciu. V časti prepojiť s Facebookom, ktorá je automatickým krokom pri prepnutí na firemný profil, sa musíte prihlásiť na Facebookový účet, ktorý je administrátorom školskej stránky. Posledným krokom je vyplnenie profilu. Z užívateľskej záložky (vpravo dole) kliknite na upraviť profil a vyplňte všetko, čo sa vyplniť dá. Profilovú fotku môžete jedným klikom importovať z Facebooku. Do životopisu zadajte krátku informáciu o škole – kto ste, čo robíte a čo je na vás najlepšie. Nebojte se tieto informácie emočne zafarbiť.

Do webu patrí odkaz na školský web, ďalšie informácie o firme by mal Instagram prevziať z Facebooku. Nezabudnite tiež vyplniť všetky súkromné informácie, pretože práve tie môžu byť kľúčom k prípadnému obnoveniu vašeho účtu v prípade, že sa niečo pokazí. Teraz môžete nahrať svoju prvú fotku, čo sa vykonáva kliknutím na tlačítko „+“ dole uprostred na hlavnej obrazovke. Na profil pridajte niekoľko fotiek, vyplňte všetky potrebné údaje a najmä hlavnú fotku, pretože fanúšikovia vám začnú pribúdať veľmi rýchlo (kvôli prepojeniu s FB) – tak nech ich neodradíme prázdnym profilom.

Potom vás čaká propagácia vášho nového Instagramu – nazdieľajte ho na Facebook, pridajte na web, pošlite informáciu do e-mailov a propagujte ho aj na akciách, ako sú veľtrhy či návštevy ZŠ. Môžete pomocou hashtagov hľadať vašich súčasných študentov a začať ich sledovať – často začnú sledovať i oni vás.

Pokiaľ sa ale chcete dozvedieť viac o tom, aké fotky nahrávať, ako fungujú hashtagy a ďalšie tipy a triky, počkajte si na ďalší článok. Alebo príďte na naše školenie Sociálne siete pre školy, kde vám všetko rovno povieme. Na záver pre vás máme i krátky checklist toho, čo nájdete vyššie v článku:

  1. Stiahnite si aplikáciu
  2. Vytvorte si účet cez školský e-mail
  3. Prepnite účet na firemný
  4. Prepojte s Facebookom
  5. Nastavte profil a vyplňte všetky informácie
  6. Nahrajte prvú fotku
  7. Propagujte profil na webe a ďalších kanáloch
  8. Sledujte vašich študentov – získavajte followerov!